Äntligen drag under galoscherna. Igen.
Jimmie Åkesson lanserades av Aftonbladet. Han är svaret på framtidens frågor. Han manar till kamp mot muslimerna.
Som chef för Megatrend MediaGroup har jag bara ett råd till er som går och drar benen efter er på vår redaktion. Gör vågen! Det är ny journalistik som gäller. Det är kampanjer mot världens ondska.
Läsarna är rädda. Och är dom inte rädda så skrämmer Aftonbladet upp dem. Sen kommer trösten. Han heter Jimmie Åkesson.
Aftonbladet gav honom en hel sida den 19 oktober.
Megatrend MediaGroup borde ha varit först. Vi borde ha tagit lärdom. När Dagens Nyheter en gång i tiden gav röst åt Ian och Bert så var det galoschknäcken som föddes. Dagens Nyheter skapade Ny Demokrati och sen brann flyktingförläggningarna.
Ni minns? Det blev snygga bilder. Det blev lasermannen och Augustpriset åt Gellert Tamas. Det blev rätt hela vägen. Och Dagens Nyheter, som brukar dela ut halva upplagan gratis, fick äntligen några ex sålda.
Så vinner man världen på nytt.
Och den lärdomen har äntligen Aftonbladet dragit. Upplagan är i fritt fall och svaret heter Sverigedemokraterna. Nu kan det sägas. Nu reser sig Jimmie Åkesson ur tystnaden och klättrar upp på martyrskapets kors. Glöm aldrig var ni läste det först.
Att muslimska män våldtar våra svenska flickor. Att vi snart har sharialagar i Sverige. Att tio terrororganisationer redan har etablerats i vårt fredliga land. Att barnen inte längre får äta fläsk på dagis.
Det var i Aftonbladet ni läste det först.
Allt Aftonbladet gör blir rätt. Blodtörstiga taxidrivers sitter hemma i förorten och väntar på att få göra upp med muslimerna. De har fått signalen. Dags att börja elda främmande folk.
Jan Helin är vår tids Lars-Johan Hierta. Han strider för tryckfriheten. Han offrar sig för en högre sanning. Tidningen är sjuk och doktorn kallas in. Han heter Jimmie Åkesson. Tidningen räddas och därmed tryckfriheten.
Det gör ont.
Men i samma andetag är det dags att skicka ut opinionsbildarna och ta avstånd. Ingen ska tro att Aftonbladet är rasistisk. Först kommer Lena Mellin dundrande. Hon är journalistikens svar på Tjuren från Bronx.
Åkesson har inte med verkligheten att göra, skriver hon och tycks mena att Aftonbladets publicering av mördarartikeln var overklig. Sen är det dags för Kulturen och alla fellow travellers och kolumnisterna att stämma in i hyllandet av redaktionsledningen.
Nä, vi vill inte döda muslimer. Hur kan ni tro något sådant! Vi vill bara visa hur korsfararna resonerar.
Det är lysande. Det är geniernas dans runt guldkalven. Vi på Megatrend MediaGroup har allt att lära. Historien är arketypisk och jag minns när den föddes.
Vi publicerade en bild av en bigott frikyrkopastor. Han pratade med en liten flicka som satt ensam i lekparken. Och han sa:
– Följ med farbror upp i skogen så ska jag visa vad man INTE får göra.
Grattis Aftonbladet. Ni gav arabdödaren ett ansikte.